Маркетингова практикa

Маркетингова практика передбачає аналіз маркетингової діяльності організації, який подається у вигляді маркетингового звіту. Студент має уявити себе консультантом, якого запросили до певної організації дати оцінку маркетингової ситуації. Маркетинговий звіт містить інформацію про систему маркетингу на підприємстві і зовнішнє середовище маркетингу.

Слід враховувати, що для різних сфер діяльності – оптова і роздрібна торгівля, виробництво, послуги, консалтинг тощо – зміст маркетингового звіту має коректуватись відповідно до специфіки діяльності відповідної організації, підприємства, установи. Надалі пропонується узагальнений зміст маркетингового звіту для різних видів бізнес-діяльності, але вибір нижченаведених показників залежить від виду діяльності конкретної компанії і віддається на розсуд консультанта з маркетингу.

Маркетинговий звіт, як правило, включає два основних блоки – аналіз системи маркетингу і аналіз маркетингового оточення, а також висновки де дається узагальнення отриманої інформації і надаються певні рекомендації щодо покращення маркетингової діяльності компанії.

1.Аналіз системи маркетингу передбачає:

- визначення місця, ролі і напрямків маркетингової діяльності конкретної організації;

- опис маркетингового відділу: коли був створений; діяльність керівництва в області маркетингу; як проводиться моніторинг конкурентів; які дослідження проводяться відділом;

- зміст маркетингової стратегії підприємства;

- аналіз системи планування, контролю і прибутковості маркетингу на фірмі;

- опис основної продукції (послуг);

- стислий опис галузі в якій працює компанія;

- основні ринки збуту;

- доля ринку;

- основні проблеми в сфері маркетингу підприємства.

Висновком до 1-го блоку є висвітлення існуючих проблем в маркетинговій діяльності конкретної організації і рекомендації щодо їх подолання.

 

2. Аналіз маркетингового оточення проводиться по трьом напрямкам: споживачі, конкуренти, макрооточення.

 

2.1. Опис і характеристика споживачів:

а) сегментація ринку за певними критеріями, опис кожного сегменту в якому працює компанія, виявлення пріоритетних сегментів;

Приклад

Нашим целевым сегментом являются состоятельные молодые люди в возрасте от 20-30 лет. Как правило, они работают в частном бизнесе на руководящих должностях, либо являются предпринимателями. Их средний годовой доход составляет 3000 и более тысячи долларов США. Они ценят торговую марку, их выбор часто определяется мнением окружения.

По социологическим исследованиям этот целевой сегмент составляет 4% от всего взрослого населения Беларуси, то есть около 210 тысяч человек. В Минске, где работает фирма, процент состоятельных молодых людей составляет 7,6%, то есть около 9000 человек. С учетом конкуренции и доли рынка (около 5%) целевой сегмент фирмы в Минске может составить 450 человек. В среднем потребители делают свои покупки 4-5 раз в месяц. Таким образом фирма может рассчитывать на продажу от 1800 до 2250 единиц продукции в месяц.

 

б) опис споживачів:

Роздрібний споживач

  • соціальний портрет споживача (вік, рівень доходів, освіта, сфера зайнятості і вид діяльності, сімейний стан);
  • більш повна інформація про споживача (захоплення, хобі, улюблені теле-радіопередачі, література, марка автомобілю, місце проживання тощо );
  • мотивація до купівлі відповідного товару/послуги (фізіологічні потреби, забезпечення власної безпеки, самоствердження, піклування про близьких, приналежність до певної соціальної групи тощо);
  • Опис процесу прийняття рішення споживача про купівлю того чи іншого товару/послуги;
  • переваги, які отримує клієнт при купівлі товару чи послуги

 

Оптовий споживач

  • опис відповідних груп оптових споживачів (виробництва, магазини, посередницькі фірми, закордонні компанії тощо);
  • ретельний опис найбільш привабливих з точки зору продажу сегментів;

 

Приклад:

Нашим целевым сегментом являются предприятия машиностроительного комплекса Беларуси, преимущественно государственной формы собственности. В настоящее время в Беларуси таких предприятий 250. Более 30% из них работают с поставщиками-конкурентами на постоянной основе, 55% - выбирают поставщиком на основе текущих ожиданий выгод ("колеблющиеся"), 15% - являются нашими постоянными клиентами, то есть около 37 предприятий. Таким образом, мы можем рассматривать в качестве целевого сегмента 15% постоянных клиентов и около 40% из второй группы предприятий, то есть 55 предприятий. К сожалению, вторая группа предприятий ("колеблющиеся") включает значительный процент неплатежеспособных предприятий, а именно около 35%, что означает, что к ним необходимо применить гибкие методы расчета.

  • опис варіантів використання товарів/послуг оптовим споживачем;
  • опис основних принципів організації роботи с оптовим споживачем (системи постачання, найбільш популярні товари і вироби, ступінь задоволеності асортиментом і якістю товарів).

 

2.2. Аналіз конкурентів передбачає виявлення маркетологом певних критеріїв за якими порівнюються конкуренти даної компанії по окремо взятому продукту/послузі або компанії і цілому Для наглядного опису конкурентів можна використовувати наступну таблицю.

 

ПродуктКухонні меблі

Компанія

Асортимент

Ціна

Якість

Переваги

Portofino

(Італія)

Широкий (різні матеріали і варіанти дизайну)

вище середньої

висока

- широкий асортимент,

- індивідуальний підхід

Boxwood (Німеччина)

Тільки з дерева

середня-висока

Висока

- Екологічно чистий матеріал,

- вишуканий дизайн

 

Після порівняльного аналізу конкурентів дається опис лідерів в галузі і їх конкурентних переваг, також описується позиція Вашої компанії на ринку у порівнянні з лідерами. Аналізуються причини такої позиції і надаються рекомендації щодо розвитку конкурентних переваг.

 

2.3. Аналіз маркетингового оточення. Рекомендується проводити аналіз політичних, економічних, соціальних і технологічних факторів, що впливають на бізнес компанії (SWOT-аналіз). Даний метод включає чотири параметри: сильні сторони компанії, слабкі сторони компанії, можливості зовнішнього середовища і загрози зовнішнього середовища. Кожен з названих факторів розглядається з точки зору чотирьох параметрів.

Приклад:

 

Після проведення аналізу необхідно зазначити пріоритетні напрямки розвитку компанії і окреслити головні ризики.

 

Висновки. У висновках описуються методи дослідження, джерела інформації, якими користувався маркетолог, заходи які він проводив в ході дослідження, подається загальний аналіз ситуації і його рекомендації щодо оптимізації маркетингової діяльності для фірми на даному етапі.

Ukrainian Danish English French German Greek Polish Portuguese Russian Spanish

nW9niLV6zQ4

pMwlb4CDC7Y

lxQOV9DsUsw

ОНН

pTUIwidXug4

уп

КИ

Хто на сайті

На сайті 62 гостей та відсутні користувачі

Всього відвідувань

856826
Сьогодні
Вчора
Цього тиждня
Минулого тиждня
Цього місяця
Минулого Місяця
Всього
555
849
7011
5727
16662
704687
856826

Your IP: 127.0.0.1
Server Time: 2017-11-20 11:49:44

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використання матеріалів сайту можливе лише при згоді адміністрації порталу та активного посилання.
Всі права захищено!

Сайти, які підтримуються службою порталу
НПУ імені М.П.Драгоманова
Інститути
Фізико-математичний інститут :: Інститут філософської освіти :: Інститут фізичного виховання та спорту :: Інженерно-педагогічний інститут :: Інститут інформатики :: Інститут іноземної філології :: Інститут історичної освіти :: Інститут корекційної педагогіки та психології :: Інститут мистецтв :: Інститут магістратури, аспіратнути та докторантури :: Інститут природничо-географічної освіти та екології :: Інститут педагогіки та психології :: Інститут перепідготовки та підвищення кваліфікації :: Інститут політології та права :: Інститут розвитку дитини :: Інститут соціології, психології та соціальних комунікацій :: Інститут соціальної роботи та управління :: Інститут української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка :: Інститут управління та економіки освіти
Факультети
Кримський гуманітарний факультет
Кафедри
Кафедра педагогчної творчості :: Кафедра педагогіки, теорія та історії педагогіки :: Кафедра методики викладання російської мови та світової літератури :: Кафедра етики та естетики :: Кафедра управління та євроінтеграції :: Кафедра філософії :: Кафедра інформатики
Персональні сайти
Андрущенко В.П. :: Бех В.П. :: Жалдак М.І. :: Борисенко В.Й. :: Франчук В.М. :: Франчук Н.П.
Інші сайти
Асоціація випускників :: Система управління електронними курсами НПУ :: Система управління електронними курсами інституту інформатики :: Система управління електронними курсами інституту інформатики (студенти) :: Простір гуманітарної комунікації :: Лабораторія археологічних досліджень :: Кабінет-музей М.П.Драгоманова :: Україна і становлення конституціоналізму в Європі :: Центр культури. НПУ